Маршруты выходного дня

Ўмовы рэалізацыі сацыяльна-педагагічнага праекта "Вясёлая прагулка разам»

20.07.2020

Абласны сацыяльна-педагагічны праект «Вясёлая прагулка разам»

Плануемыя тэрміны рэалізацыі: май 2020 года - верасень 2020 года

Мэта праекта - павышэнне якасці сацыяльна-педагагічнай складаючай сямейнага выхавання, псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у пытаннях арганізацыі сумеснага вольнага часу з дзецьмі.

Задачы праекта:

1.Вывучыць стан праблемы і вызначыць тэарэтыка-метадалагічныя і метадычныя асновы арганізацыі прагулкі як формы правядзення сумеснага сямейнага вольнага часу бацькоў і дзяцей.
2.Вызначыць аб'екты бліжэйшага соцыума, даступныя для ўспрымання дзецьмі.
3.Акумуляваць пазнавальную інфармацыю для дзяцей аб аб'ектах бліжэйшага соцыума, гульнявы матэрыял для замацавання уяўленняў аб аб'ектах соцыума.
4.Стварыць аптымальныя ўмовы для рознабаковага развіцця дзяцей: актывізацыя разумовай дзейнасці, пошуку адэкватных формаў паводзін, фарміравання станоўчых эмацыйных і маральна-валявых праяў дзяцей.
5.Распрацаваць маршруты выхаднога дня для дзяцей і бацькоў, укараніць іх у практыку ўстановы адукацыі з дапамогай наглядна-інфармацыйных або інфармацыйна-камунікацыйных формаў працы.
6.Арганізаваць узаемадзеянне удзельнікаў праекта.
7.Вызначыць найбольш цікавыя маршруты і распрацаваць у кожным раёне турыстычны даведнікі маршрутаў адукацыйнай накіраванасці для бацькоў і дзяцей дашкольнага ўзросту ў выглядзе інтэрактыўнай карты.
8.Прадставіць вынікі ўдзелу ў праекце на раённых і абласным бацькоўскім сходзе.


Асноўная ідэя:

Арганізацыя бацькамі сумесных прагулак з дзецьмі ў выхадны дзень будзе спрыяць фарміраванню ў дзяцей і дарослых уяўленняў аб сацыяльных і прыродных аб'ектах бліжэйшага акружэння; выхаванню павагі да малой радзімы, беражлівых адносін да прыроды і прадметах рукатворнага свету; фарміраванні культуры здаровага ладу жыцця ў сям'і; павышэнню эмацыйнага фону ўзаемаадносін паміж дзецьмі і бацькамі; актывізацыі зносін членаў сям'і ва ўмовах сумеснага сямейнага вольнага часу.

 

Асноўныя тэарэтычныя палажэнні

Рэалізацыя праекта прадугледжвае:

1) распрацоўку педагогамі маршрутаў выхаднога дня для дзяцей і бацькоў з інфармацыяй аб рукатворных і прыродных аб'ектах, якія сустракаюцца на маршруце; падборам рухомых і дыдактычных гульняў на замацаванне атрыманых уяўленняў; рэкамендацыямі для арганізацыі зносін з дзіцем, пазнавальнай і розных відаў мастацкай дзейнасці, калекцыянавання ва ўмовах сумеснага вольнага часу;

2) інфармаванне бацькоў аб маршрутах выхаднога дня шляхам размяшчэння інфармацыі ў кутках для бацькоў, на сайце ўстановы адукацыі, прэзентацыі на бацькоўскім сходзе і інш .;

3) атрыманне зваротнай сувязі ад дзяцей і бацькоў з дапамогай вядзення кнігі водгукаў, афармлення тэматычнага часопіса, анлайн-анкетавання, афармлення пастаянна дзеючай экспазіцыі "Вясёлая прагулка ў выхадны дзень» (выставы малюнкаў, вырабаў, фотаздымкаў, калекцый прыроднага матэрыялу і інш.);

4) выбар найбольш цікавых маршрутаў у раёне;

5) распрацоўка ў кожным раёне турыстычнага даведніка экскурсійных маршрутаў адукацыйнай накіраванасці для бацькоў і дзяцей дашкольнага ўзросту ў выглядзе інтэрактыўнай карты «Маршруты выхаднога дня»;

6) прэзентацыя інтэрактыўнай карты і іншых метадычных прадуктаў, створаных падчас рэалізацыі праекта, на раённым і абласным бацькоўскіх сходах.

У якасці аб'ектаў могуць быць выбраны: памятныя мясціны, звязаныя з гістарычнымі падзеямі; будынкі і збудаванні, мемарыяльныя помнікі; прыродныя аб'екты; экспазіцыі музеяў, галерэй, выстаў; помнікі архітэктуры, мастацтва і інш.

Крытэрыі ацэнкі аб'ектаў для ўключэння ў маршрут: пазнавальная каштоўнасць, вядомасць аб'екта, незвычайнасць (экзатычнасць) аб'екта, выразнасць аб'екта, захаванасць аб'екта, месцазнаходжанне аб'екта, даступнасць і бяспеку.

Мяркуем, што рэалізацыя праекта будзе спрыяць:

- фарміраванню ў дзяцей і бацькоў уяўленняў пра цікавыя сацыяльных і прыродных аб'ектах малой радзімы;

- павышэнню ўзроўню педагагічных кампетэнцый бацькоў у пытаннях арганізацыі занятасці дзяцей дашкольнага ўзросту ў выхадны дзень;

- разнастайнасці сямейнага вольнага часу пазнавальнай скіраванасці;

- фарміраванні культуры здаровага ладу жыцця ў сям'і;

- гарманізацыі ўзаемаадносін бацькоў і дзяцей;

- праявы і рэалізацыі творчага патэнцыялу педагогаў у працэсе распрацоўкі метадычных матэрыялаў у дапамогу бацькам;

- павелічэння колькасці бацькоў, уцягнутых у адукацыйны працэс установы дашкольнай адукацыі.

свернуть

Маршруты выходного дня